Nog meer voetbal... - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Mariska Costa - WaarBenJij.nu Nog meer voetbal... - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Mariska Costa - WaarBenJij.nu

Nog meer voetbal...

Blijf op de hoogte en volg Mariska

12 Januari 2014 | Senegal, Dakar

Allereerst wensen we iedereen Gods zegen voor het nieuwe jaar. We hadden hier een rustige jaarwisseling op de basis met de staf hier. We waren met z’n zessen plus 3 kinderen. Helaas doen ze hier niet aan vuurwerk en moesten we helemaal op het dak klimmen om heel ver weg in Dakar een vuurpijl de lucht in te zien gaan. Het is bij 3 vuurpijlen gebleven….
Na twee weekjes wat rustiger aan te hebben gedaan in verband met de vakantie zijn we nu weer begonnen. Het voetbalveld is helemaal klaar en de doelen zijn geplaatst. Sinds 3 weken trainen de jongens nu elke woensdagmiddag en zaterdagmiddag, de oudere jongens, en de jongsten trainen donderdagmiddag en zaterdagmorgen. Afgelopen zaterdag was de eerste vriendschappelijke wedstrijd tegen een team van een voetbalschool uit Dakar. Het was mooi om de jongens allemaal in hun uniform te zien spelen. Helaas hebben ze verloren maar dat was ook te verwachten omdat ze nog maar 3 weken trainen en de andere voetbalschool al 3 jaar!! Het is ook heel bijzonder om te zien hoe God voorziet ook in wat we nodig hebben voor het project. We hebben 2 sets uniformen gekregen. De t-shirten zijn een beetje te groot voor de kleinsten en de broekjes te klein en bij de ene set uniformen zitten geen sokken maar we zijn er wel heel blij mee. Bij de andere set zijn wel sokken maar mist een broek en een paar sokken voor de keeper.

Met kerst mochten we aan alle jongens van het project een kado geven, ook gekregen, en wat vertellen over het grote Kado wat wij met Kerst gekregen hebben en vieren.

Op dit moment houd onze thuisfrontcommisie een sponsoractie voor voetballen. Die hebben we nodig zodat de jongens echt kunnen gaan trainen ipv alleen maar partijtjes spelen. De thuisfrontcommissie heeft een deal met de Perry Sport en voor 5 euro kun je ons een echte Lottovoetbal geven. Ook hebben we nog trainingshesjes nodig en voetbalsokken voor het incomplete uniform van de jongste jongens. De afgelopen wedstrijd hebben de beide teams met dezelfde sokken gespeeld 
In februari en maart krijgen we bezoek, zij gaan de voetballen en eventuele andere spullen voor het project meenemen.
Als je ons wilt helpen laat het dan even weten in een emailtje.
Volgende keer meer nieuws over het resultaat van de spornsoractie,

Groeten en Gods zegen,
Marcos en Mariska

• 12 Januari 2014 - 13:01

Hèlen:

Ha Mariska?
    Goed om te lezen waar jullie zoal mee bezig zijn daar. Gaaf dat jullie hebben kunnen vertellen over wat kerst voor jullie betekent! Ik ben benieuwd hoe het ontvangen is en hoe God hier verder mee zal gaan.
    Mooi ook dat het voetbal project steeds meer vorm begint te krijgen.
    Shaloom

• 12 Januari 2014 - 19:35

Marijke:

Hoi Mariska!

Ik vind dat het er mooi uitziet!
    Fijn om te zien dat het allemaal al een beetje vorm krijgt.
    En, zijn dat schoenendozen van de schoenendoosactie in Nederland?
    Anne heeft ook meegedaan met een schoenendoosactie.
    Veel sterkte en Gods zegen!

Marijke (en de rest)

• 16 Januari 2014 - 21:53

Harmen Kampinga:

Heel benieuwd wat de jongens van de ballen zullen vinden!

• 01 Februari 2014 - 13:30

Nancy:

Mooie foto's, trotse trainer! Tot snel.