Vakantie in Gorom, - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Mariska Costa - WaarBenJij.nu Vakantie in Gorom, - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Mariska Costa - WaarBenJij.nu

Vakantie in Gorom,

Blijf op de hoogte en volg Mariska

09 September 2015 | Senegal, Dakar

De Vakantie is bijna afgelopen, nog anderhalve week dan gaan de kinderen op de basis weer naar school, en ze hebben er zin in. Op dit moment volgt onze juf een training om te werken op een preschool. In januari willen we onze preschool openen voor de kinderen uit het dorp, daarvoor gaan we samenwerken met een Braziliaanse organisatie die prescholen opzet, een programma heeft en de docenten begeleid. Het enige wat we nog nodig hebben is een ruimte, en nog een extra juf.
Tijdens de vakantie kreeg Marcos met de voetbalschool hulp van een DTS outreach team uit Recife. Ze hebben twee voetbaltoernooien georganiseerd en heel veel spelletjes gedaan en gevoetbald. Ook heeft het team bomen gepland om het terrein waar onze speeltuin en de school gaat komen. In het team zat één jongen die bij ons in het jongenshuis heeft gewoond en inmiddels 19 jaar is, het was erg bijzonder om hem weer te zien en hier te ontvangen.
Nadat het team vertrok was er ook nog een muziekkamp op de basis waar een van onze jongens aan meedeed, hij heeft een beetje keyboard leren spelen en vond het geweldig om bij ons te zijn. Er waren verder nog 34 andere jongeren die leerden gitaar en keyboard spelen. We hoorden de hele dag gepingel om ons heen. Onder een boom voor ons huis leerde een groep gitaar spelen, het was niet makkelijk en er werd heel veel geoefend, na een week konden wij in ieder geval alle liedjes uit ons hoofd meezingen  Aan het eind van het kamp was er een concert waar alle jongeren mochten laten horen wat ze hadden geleerd, dat was wel erg mooi. Er kwamen ook een aantal jongens van de voetbal luisteren naar wat hun vriendje had geleerd. Heel bijzonder omdat het echt de eerste keer was dat iemand uit ons dorp deelnam aan het kamp en voor de jongens ook de eerste keer om deel te nemen aan een tijd van muziek en worship.
Nu is de rust weergekeerd en keren we langzaam aan weer terug in ons ritme. De voetbaltrainingen zijn nog elke dag twee keer, totdat ook de vakantie van de jongens is afgelopen, dat is pas in oktober.
Hartelijke groet,
Mariska

• 12 September 2015 - 21:48

Rianne:

Hey Marcos en Mariska,

Wat ontzettend leuk om weer een verslag van jullie te lezen! Wat veel activiteiten, en zelf ook nog een instrument leren bespelen? Hadassa en Ruben hebben vast ook genoten. Mooi om te lezen over de zegeningen die jullie zien! "Vader, maak hen tot een zegen, hier in de woestijn". (mooi lied moest ik even aan denken).

Liefs Rianne en Marc