Regen, regen en regen..... - Reisverslag uit Recife, Brazilië van Mariska Costa - WaarBenJij.nu Regen, regen en regen..... - Reisverslag uit Recife, Brazilië van Mariska Costa - WaarBenJij.nu

Regen, regen en regen.....

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

13 Augustus 2010 | Brazilië, Recife

Hallo allemaal,
Noodgedwongen begin ik weer op mijn website te schrijven…het is alweer een hele lange tijd geleden en opeens is het weer noodzaak. We zitten in huis namelijk zonder internet en daardoor is het onmogelijk om iedereen rustig te mailen.
We zijn alweer twee en een halve week terug in Recife en nog altijd heb ik niet kunnen vertellen hoe onze reis was en hoe het nu met ons is. Via de site hoop ik iedereen een beetje op de hoogte te houden.

Onze reis terug vanuit Nederland naar Recife is heel goed verlopen. We hadden wat kleine problemen bij het inchecken omdat het ticket van Hadassa later was gekocht en ook kregen we geen plek met een babybedje zoals we wel hadden gereserveerd, maar uiteindelijk is alles helemaal goed gekomen, kregen we een andere plek toegewezen met bedje en zaten we tijdens de vlucht van Lissabon naar Recife gezellig naast Ulrik en Nubia en hun kinderen die net terug kwamen van een verlof in Denemarken. We werden opgehaald van het vliegveld en zijn veilig met al onze bagage aangekomen op de basis en in ons huis. Hadassa doorstond de reis heel goed gelukkig en ze heeft zich niet aangepast aan het tijdsverschil, i.t.t. ons. Dit betekend dat, terwijl ze in Nederland altijd pas om twaalf uur ’s nachts ging slapen, ze dat hier om 6 uur ’s avonds doet. Wat heel prettig is voor mij, waardoor ik ’s avonds de handen een beetje vrij heb. Ook is er meer structuur in haar slapen en wakker zijn gekomen, waarschijnlijk omdat ik aldoor met haar thuis ben en ze niet meer overal mee heen hoeft.

Toen we terug kwamen in ons huis stond ons een onaangename verassing te wachten. Het heeft ontzettend veel geregend hier toen we weg waren, en nu regent het nog steeds heel veel trouwens, maar daardoor zit ons plafond in de slaapkamer onder de vochtplekken, en ook onze klerenkast was door het vocht aangetast waardoor alle kleren onder de mot zaten en we echt alles moesten wassen. Door de muffe lucht en het vocht in onze slaapkamer kon Hadassa niet bij ons slapen en zijn we maar met bed en al naar haar kamer verhuisd. Inmiddels begint alles een beetje op orde te komen hier, de klerenkast is weer schoon en ingericht, het huis weer een beetje opgeruimd, Marcos is alweer twee weken druk aan het werk, en ik heb ook alweer de financiën van het huis op me genomen. Het enige wat nog erg mist is internet en telefoon in huis. Doordat we geen internet hebben voel ik me een beetje van de wereld afgesloten. Door de meer dan overvloedige regenval kan ik niet zo makkelijk met Hadassa het huis uit omdat de weg naar de basis bergopwaarts gaat en heel erg glibberig en vol modder en plassen is. Ik ben afhankelijk van zon en droogte om op zoek te gaan naar een plekje om te internetten. Vandaar dat ik nog naar niemand heb gemaild, sorry, ik hoop dat we in de toekomst weer internet in huis hebben…..

Groetjes Marcos Mariska en Hadassa


  • 13 Augustus 2010 - 19:31

    Anneke:

    Fijn dat je reis goed is verlopen. Succes met alles weer op te pakken. Groetjes en knuffels aan Marcos en Hadassa. Anneke

  • 13 Augustus 2010 - 22:02

    MANK:

    Hoi MenMenH, fijn om wat van jullie te horen! het was zo stil... Mooi dat de reis verder goed is verlopen. Neem je volgende keer ook foto's van Hadassa mee? ze is vast alweer veranderd. succes met alles, groetjes, Marijke, Anne, Nienke en Klaas

  • 14 Augustus 2010 - 08:30

    Anja:

    He, jullie babytje is gewoon al geboren! Ik zat maar steeds te wachten op een geboorteberichtje en nu is ze er blijkbaar al! Gefeliciteerd! Wat een prachtige naam. Ben heel benieuwd naar foto's, maar ik weet hoe irritant dat is om erop te zetten als je langzaam internet hebt (of weinig tijd)...
    Groetjes aan Marcos!

  • 14 Augustus 2010 - 10:18

    Nancy:

    Hee maris en marcos en hadassa! Ik ben blij met dit berichtje, begon me langzaam maar zeker toch een beetjke zorgen te maken. Gelukkig is alles okay met jullie.
    Ik hoop dat de regen minder wordt en het internet weer hersteld word.
    Wens jullie zegen en liefde toe,
    Nancy

  • 16 Augustus 2010 - 19:09

    Rianne:

    Ha Maris,
    Vervelend dat je geen internet en telefoonverbinding hebt. Hopelijk kun je er tussen de buien door toch nog even op uit.
    Na regen komt nog altijd.... Sterkte, veel zegen. Rianne

  • 17 Augustus 2010 - 10:03

    Didi:

    Hey lief Marisje,
    Fijn om wat van je te "horen"!
    Balen dat je geen internet&telefoon is. Is dat een tijdelijk probleem, of langdurig? Hoop het eerste :-)
    Succes met alles daar; k denk aan jullie.
    Liefs Didi

  • 17 Augustus 2010 - 10:04

    Didi:

    Ehm, dat liefs is ook voor je lieftallige wederhelft en het kleine prinsesje bedoeld hoor!
    ;-)

  • 22 Augustus 2010 - 14:37

    Wilma:

    Heey,

    Fijn dat jullie veilig aangekomen zijn,en nu weer lkkr thuis zijn! Geniet van alles, hoop dat je nog wat kleren over hebt na al dat vocht.. ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Recife

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 September 2015

Vakantie in Gorom,

15 Juli 2014

Het is weer voorbij...

19 Juni 2014

WK voetbal ver van huis….

12 Januari 2014

Nog meer voetbal...

16 November 2013

Over voetbal en doelpalen
Mariska

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 100650

Voorgaande reizen:

31 December 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: