Nog een week.... - Reisverslag uit Recife, Brazilië van Mariska Costa - WaarBenJij.nu Nog een week.... - Reisverslag uit Recife, Brazilië van Mariska Costa - WaarBenJij.nu

Nog een week....

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

19 Juli 2011 | Brazilië, Recife

En dan is het zover. We hopen dan met de DTS op outreach naar Senegal te vertrekken. Op dit moment ben ik druk bezig met van alles wat er nog gebeuren moet. De inentingen hebben we allemaal gehad. Ook Hadassa moest er weer een paar. Die heeft inmiddels een heel boekje vol met alle inentingen die ze heeft gehad....
Op dit moment ligt de aanvraag van de visa bij de ambassade van Senegal in Brasilia. Willen jullie bidden dat de aanvragen voor het hele team worden goedgekeurd?
Ook hebben we allemaal een reservering voor een ticket. Het enige wat nu nog ontbreekt is geld om deze tickets te betalen. Voor ons als gezin hebben we nog 2700 euro nodig om de tickets te kunnen betalen. Het is een hele uitdaging. Ook de andere team leden hebben nog geen geld voor hun tickets. Willen jullie bidden voor een wonder zodat dit geld er komt?? Ook hebben we nog 200 euro nodig om Marcos zijn ziektekosten verzekering te betalen, die heeft hij nodig voor de reis.

In Senegal zullen we 3 weken gaan werken met de basis van Jeugd met een Opdracht die we in 2009 bezocht hebben, ook zullen we dan een andere basis van JmeO gaan bezoeken die hulp gevraagd hebben. Verder is het plan dat we nog twee weken in Dakar gaan werken met straatkinderen in een opvanghuis.

Ik ben vooral druk met al deze voorbereidingen en Marcos is vooral heel erg druk hier in huis. We zijn heel blij dat de drie nieuwe jongens die triage hebben gedaan nog steeds bij ons wonen. Het gaat goed met ze al hebben de twee oudste jongens nog wel moeite om zich aan te passen aan alle regels. Dit geeft veel werk voor de staf en iedereen is dan ook erg moe. Willen jullie bidden voor nieuwe energie? Verder is het hier wintervakantie wat betekend dat alle jongens vrij van school zijn en waardoor het ook een stuk drukker is. Hadassa vindt het helemaal geweldig en is het liefst de hele dag beneden in het huis om met de jongens te spelen :)

groeten Marcos, Mariska en Hadassa

• 19 Juli 2011 - 05:15

Wilma:

Lieve Mariska, Marcos en Hadassa,

Wat spannend moet het voor jullie zijn, dat jullie waarschijnlijk over een week naar Senegal gaan, maar er nog veel onzeker is. Veel succes met alle werkzaamheden en voorbereidingen. Hopelijk zien we elkaar in september in Nederland?

Liefs en een knuffel voor Hadassa, van Wilma, Anko en Hanneke

• 20 Juli 2011 - 07:23

Wilma:

Heey,
    Ik wens jullie een overvloedige outreach toe! Dat het voor jullie maar ook voor de studenten een tijd wordt van uitstrekken naar God en Hem op Zijn woord geloven!
    Leuk spannend voor jullie om weer naar Senegal te gaan!

Liefs, Wilma