Triage update - Reisverslag uit Recife, Brazilië van Mariska Costa - WaarBenJij.nu Triage update - Reisverslag uit Recife, Brazilië van Mariska Costa - WaarBenJij.nu

Triage update

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

16 Juni 2011 | Brazilië, Recife

Hallo allemaal,

even een update over de triage die we aan het houden zijn. Vorige week dinsdag is de triage inderdaad begonnen met 6 jongens. Op dinsdagmorgen ging een team de straat op om de jongens op te pikken, dat was nog een heel gedoe omdat niet iedereen op de afgesproken plaats was en het team echt op speurtocht door de stad moest naar een aantal jongens. Daarna moest het papierwerk nog in orde gemaakt worden. De, zeg maar, 'jeugdzorg' hier moet toestemming geven om een jongere in een opvanghuis op te nemen. Na een lange dag was dit allemaal rond en kon het team de jongens meenemen naar het triagehuis.

Woensdagmorgen vertrok Marcos naar het triagehuis om daar twee dagen te gaan werken. Intussen bleven Hadassa en ik hier in het Hoophuis om de staf hier te ondersteunen. Donderdagmiddag kwam Marcos weer terug. Erg moe en vol verhalen. Het vervelende bericht dat hij had, was dat één van de jongens had besloten om weg te gaan. En verder vertelde hij dat de jongens in de triage rasechte straatjongens zijn, zonder manieren en onaagepast. Hij had er een hoop werk aan gehad en vertelde bijv. dat één van de jongens 's morgensvroeg een andere jongen die nog sliep wakker maakte door hem op zijn hoofd te slaan met een slipper. Ook kwam hij tot de conclusie dat het met de jongens die we op dit moment in huis hebben eigenlijk gewoon heel goed gaat.

Over twee dagen is de triage afgelopen en dan hopen we de jongens hier in huis te ontvangen. Er zijn er nog drie over gebleven. Nog twee jongens hebben helaas besloten dat ze niet verder wilden gaan met de triage. Willen jullie bidden voor deze drie jongens dat ze het niet opgeven en ook deze laatste dagen van de triage volmaken. En bid dat ze goed ontvangen worden hier in huis door ons als staf en door de andere jongens.

groeten, Marcos, Mariska en Hadassa

• 16 Juni 2011 - 07:11

Helen:

Hoi Mariska en Marcus,

Mooi om zo'n heel recent verslagje te lezen van de triage. Fijn om ook te mogen concluderen dat het gewoon erg goed gaat met de jongens die al langere tijd bij jullie wonen! Veel succes en zegen gewenst. Liefs, Helen ook namens Patrick en Anniek

• 17 Juni 2011 - 10:03

Gert:

Zie ik daar de regenboog op de foto 'triage 1'? Houd vol dus!!

Wij gaan hier ook steeds verder met het werk met straatkinderen. Dat vraagt wijsheid en inzicht, leiding van de Geest wat moet gebeuren om hun harten te ontdooien. Manieren zijn weg, maar ook verlangens naar gewoon simpel het leven zoals dat gemaakt is, samenleven etc....
    Ik bid om zegen en interventie van boven in het leven van die jongen.
    Jullie hebben krachtig mogen zaaien!! MArcos; TOPPER!!

Grtz.Gert

• 17 Juni 2011 - 10:05

Gert:

Zie ik daar de regenboog op de foto 'triage 1'? Houd vol dus!!

Wij gaan hier ook steeds verder met het werk met straatkinderen. Dat vraagt wijsheid en inzicht, leiding van de Geest wat moet gebeuren om hun harten te ontdooien. Manieren zijn weg, maar ook verlangens naar gewoon simpel het leven zoals dat gemaakt is (Gods principes in alles, zelfs hygiene, omgang), samenleven etc....
    Ik bid om zegen en interventie van boven in het leven van die jongen.
    Jullie hebben krachtig mogen zaaien!! MArcos; TOPPER!!

Grtz.Gert

• 17 Juni 2011 - 20:59

Wilma:

Do the possible, and God will do the impossible!!!
    Ga ervoor, en verwacht veel van Hem! Zaai en alles wat je zaait zal geoogst worden!

Liefs Wilma

• 19 Juni 2011 - 18:34

Nancy:

Ik moest even zoeken naar de regenboog maar inderdaad!
    God is trouw en zal niet loslaten wat zijn hand begonnen is.
    Lieve groet,Nancy