Weer een triage en een verjaardag!! - Reisverslag uit Recife, Brazilië van Mariska Costa - WaarBenJij.nu Weer een triage en een verjaardag!! - Reisverslag uit Recife, Brazilië van Mariska Costa - WaarBenJij.nu

Weer een triage en een verjaardag!!

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

06 Juni 2011 | Brazilië, Recife

Het is alweer een poosje geleden dat ik wat geschreven heb. Er gebeurd zoveel en we zijn zo druk dat er weinig tijd over blijft om wat te schrijven.
Vandaag hebben we de eerste verjaardag van Hadassa gevierd. En zoals hier de gewoonte is, moet een eerste verjaardag groot gevierd worden. Ik wilde het eigenlijk niet zo groot dus we kozen ervoor om alleen de kinderen van de basis uit te nodigen. Dat zijn er vijftien! Samen met onze negen jongens hier van het Hoophuis kwamen we op 24 kinderen en jongeren. Plus de staf hier in huis en nog wat moeders die meehielpen en zo werd het toch een heel groot feest. We hebben het hier in de eetzaal van het huis gevierd, die is gelukkig groot genoeg en Hadassa voelt zich hier helemaal thuis. Ondanks dat ze erg moe was, heeft ze erg genoten van het feest. Ze vindt mensen en vooral kinderen helemaal geweldig dus zoveel bekende mensen om haar heen was echt een feest voor haar. Iedereen heeft zich helemaal vol gegeten in snoep, popcorn, chocola en taart en ging voldaan weer naar huis.

Veel tijd om uit te rusten hebben we niet want dinsdag begint eindelijk weer een triage. Na de laatste triage heeft het even geduurd. Eigenlijk wilden we al eerder weer een triage houden maar door vooral een gebrek aan stafleden lukte dat niet. Nu hopen en bidden we dat het wel lukt. Het is vooral een gebedspunt nu. We hebben het rooster rond voor het team dat de triage gaat doen en we hebben een plek om de triage te gaan houden. Maar het moeilijkste is om de jongens van de straat te krijgen. De hele vorige week is het team dagelijks de straat op geweest om de jongens te vinden en uit te nodigen voor de triage. Maar de jongens die aldoor zeiden dat ze de straat afwilden waren nu vooral bang en wilden niet meer echt. Wat bleek was dat ze bang waren dat ze hier geslagen zouden worden, geen bed zouden hebben, ze waren zelfs bang voor elektrische schokken. Zoals ze vertelden, hadden sommigen dat meegemaakt in andere opvanghuizen. Het moeilijkste punt voor de straatjongens is om ons team te vertrouwen. We hebben als basis veel gebeden de afgelopen week omdat het vooral een geestelijke strijd is. Vrijdagavond zijn twee van onze jongens die hier al 5 jaar in huis wonen meegegaan de straat op om met de straatkinderen te praten en te vertellen over hoe het hier is om de angst weg te nemen. Ze hebben toen een hele goede tijd gehad.

Ik wil jullie vragen om te bidden voor deze triage, voor de jongens dat ze echt dinsdag mogen beginnen aan de triage en niet terugkrabbelen. Ook voor bescherming over hun in deze dagen op straat. En voor bescherming voor ons en iedereen die deel gaat nemen aan de triage. We merken nu al dat de strijd begonnen is. Alle auto’s van de basis, inclusief de volkwagenbusvan het huis, en onze ‘nieuwe’ oude auto zijn stuk. En we hebben deze nodig om de jongens van de straat op te halen en ze naar het triagehuis te brengen. De plek waar deze keer de triage zal zijn, is ongeveer een uur rijden hiervandaan. We hebben de auto’s ook nodig om daar heen te gaan om als staf daar te werken.

Ik zal nog even wat foto’s van Hadassa’s verjaardag bijvoegen en dan was dit het voor nu,

Groetjes Marcos, Mariska en Hadassa

• 06 Juni 2011 - 15:46

Jaap O.:

Ha markos en mariska, gefeliciteerd met Hadassa: 1 jaar al weer. Tsjonge wat gaat het snel. Schitterende foto met enorme taart voor jullie schat! Ik wens jullie zegen over de triade.

gr. Jaap Ophoff

• 06 Juni 2011 - 16:49

Gert & Brenda + Kids:

Bon gias (of hoe je dat ook schrijft).
    Wat een meid alweer he!!
    De triage; geweldig dat het gaat gebeuren, maar ook heel uitdagend. ingewikkelde dingen om hun los te krijgen van hun streetlife, maar in Jezus' naam mogen we veel verwachten.

Gr.Gert

• 06 Juni 2011 - 19:04

Rianne:

Ha Maris en Marcos,

Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie prachtige dochter (mooie foto van haar!).
    Hele happening, zo'n eerste verjaardag: jullie hebben het groots gevierd.
    De taart ziet er ook al zo heerlijk uit (zelf gemaakt?)

Veel zegen voor de komende triage, mooi dat er een team is.
    En we hopen en bidden dat de triage doorgang mag vinden en er door de jongens van de straat daadwerkelijk stappen worden ondernomen om te breken met hun oude leven.
    In gebed zijn we bij jullie.

Marc, Rianne, Daphne en Jasper

• 06 Juni 2011 - 20:56

Marieke:

Hoihoi! Gefeliciteerd met de 1e verjaardag van Hadassa!! Wat een geweldige taart!! En ze staat al, zie ik!
    Hoop & bid dat jullie een goede triage mogen hebben,

groetjes Marieke

• 07 Juni 2011 - 10:37

Didi:

He lieverdjes,
    Fijn weer wat te lezen van jullie.
    Heel veel sterkte bij de triage, dat kunnen jullie wel gebruiken als ik het zo lees...
    En verders...ik heb net een heeeeeeeeeele lange mail gestuurd...
    Zegen!

• 10 Juni 2011 - 19:01

Alita:

ook vanaf mijn vakantieadres nog van harte gefeliciteerd met deze eerste verjaardag alweer. Behalve dat het jaar snel gaat, gaat de ontwikkeling van Hadassa ook erg snel!
    Ik denk aan jullie! Zegen.

• 12 Juni 2011 - 14:44

Wilma:

Wat een mooi meisje is Hadassa!! Gefeliciteerd met haar verjaardag!

Ik wens jullie Gods zegen toe voor de nwe triage! Soms zien we niet waar we tegen vechten, maar de satan probeert aan alle kanten het goede nieuws tegen te werken! Laat je niet ontmoedigen door tegenslag! Maar vertrouw in alles op Onze Voorziener! Hij regeert! Ik bid voor jullie!

Liefs!