Een verlate kerst??!! - Reisverslag uit Recife, Brazilië van Mariska Costa - WaarBenJij.nu Een verlate kerst??!! - Reisverslag uit Recife, Brazilië van Mariska Costa - WaarBenJij.nu

Een verlate kerst??!!

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

04 Maart 2011 | Brazilië, Recife

Afgelopen vrijdag leek het er opeens op dat het zomaar weer Kerst was. Al een poosje geleden had de federale politie een container vol spullen aan ons gegeven. Het zijn inbeslaggenomen spullen die de politie uitdeelt aan goede doelen.
En vrijdagmiddag was het zover dat de spullen vrijgegeven werden voor ons stafleden en de jongens van het huis. Alle medewerkers mochten naar de garage gaan van het huis van een staflid hier, waar alles in dozen stond uitgestald. En toen mocht iedereen maar uitzoeken. Logisch dat de eersten de meeste keus hadden, maar niemand ging met lege handen weg.
Er waren wel 3 dozen met wel 1000 tandenborstels!!! We hebben nu dus voorraad voor een paar jaar. En verder 3 grote dozen met van die plastic klompen die al een paar jaar in de mode zijn. De hele basis loopt nu straks op hetzelfde schoeisel ;-). En verder heel veel speelgoedpoppetjes van de Disneyfilms, Shrek en zijn familie, de Donaldduck familie en Peter Pan en Tinkebel. De jongens kwamen met grote zakken vol spulletjes thuis. Verder hebben ze ook allemaal een bestuurbare auto gekregen. Heel erg leuk. En Hadassa heeft alvast een laptopje gekregen waar ze mee mag spelen als ze 3 is. Dat duurt nog even. En wat vooral erg grappig was, was dat er allemaal dozen met handschoenen en mutsen en sokken waren. Nu worden sokken hier nog wel gedragen, maar handschoenen en mutsen? Maar voor onze jongens is dat geen probleem, ze hebben ook de mutsen meegenomen en zijn nu goed voorbereid op de winter die er aan gaat komen. Wanneer de temperatuur hier zakt naar 28 graden! Ze lopen nu de hele dag met een muts op in huis..tja…

Om het kerstgevoel compleet te maken kwam er dezelfde dag ook nog een donatie binnen van kerststollen. We kregen allemaal twee kerststollen per persoon en eten nu dus elke dag kerststol. Het is de eerste keer dat ik hier meemaakt dat er zulke donaties binnenkomen en het is wel erg leuk hoor. En handig ook.

Groetjes Marcos, Mariska en Hadassa

• 05 Maart 2011 - 08:44

Wilma:

Haha, wat gaaf! Ik zie ze al lopen met een muts op. Leuke knipoogjes van God zijn dit! Hoe meer we krijgen hoe meer we kunnen uitdelen. Geniet er lekker van!

Liefs, Wilma

• 05 Maart 2011 - 12:52

Gert Enzo:

Wat een prachtig verhaal he!!!!!
    Lachend genieten!!

Grtz.Gert