Vakantie en nog een beetje vakantie.. - Reisverslag uit Recife, Brazilië van Mariska Costa - WaarBenJij.nu Vakantie en nog een beetje vakantie.. - Reisverslag uit Recife, Brazilië van Mariska Costa - WaarBenJij.nu

Vakantie en nog een beetje vakantie..

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

30 Januari 2011 | Brazilië, Recife

De grote vakantie loopt hier ten einde en maandag gaan de jongens hier in huis weer naar school. Alweer twee weken geleden zijn we met de jongens een week op vakantie geweest naar een huis aan het strand. Het huis is van de ouders van onze leider en de jongens mogen elk jaar een paar weken op vakantie in dit huis. Het huis ligt op 5 minuten lopen van het strand en de jongens brengen dan ook de meeste tijd door aan het strand. Ze zwemmen in zee maar vooral voetballen ze heel veel in het zand.
Ik snap niet altijd waar ze de energie vandaan halen want vooral ’s morgens is de zon heel erg heet en is het bijna niet vol te houden aan het strand. ’s Middags is het beter te doen, vooral na 4-en als het begint af te koelen. ’s Middags ben ik dan ook wel es met ze mee geweest samen met Hadassa. Hadassa vond het spelen met zand erg interessant maar de zee was nog een beetje te groot voor haar, dat vond ze nog maar niks. Ook vind ze het heel erg leuk om voetbal te kijken en de jongens vinden het heel erg leuk als ze mee is. Ze zijn dan niet bij haar weg te slaan.

’s Avonds speelden de jongens spelletjes en keken ze films. Omdat het vroeg donker is, is er dan ook niet zoveel meer te doen. Al vinden ze het soms ook heerlijk om verstoppertje in het donker te spelen.
Na een week gingen we weer naar huis. Een week was ook wel lang genoeg. Nu de jongens ouder worden, vervelen ze zich sneller en willen ze ook wel weer naar huis na een week om hun eigen dingen te doen. Hier in het Hoophuis hebben ze meer ruimte en vrijheid om zich te bewegen.

De dag nadat we terugkwamen van het strand kwam de oudste dochter van Marcos, die in Belo Horizonte woont, bij ons op bezoek samen met een vriendin. Ze kwamen 10 dagen bij ons logeren. En omdat het hun vakantie was, hadden wij ook een beetje vakantie. We hebben het voordeel dat we vrij dicht bij de mooiste stranden van Brazilië wonen en die wilden ze graag bezoeken. We zijn met ze naar Porto de Galinhas geweest, officieel uitgeroepen tot het mooiste strand van Brazilië. Porto de Galinhas betekend: kippenhaven. Op deze plaats kwamen vroeger de slaven uit Angola aan. En er werd dan gezegd dat de kippen er aan kwamen.
Porto de Galinhas is maar twee uur rijden bij ons vandaan en erg mooi. Verder hebben we de meiden het oude Recife laten zien, waar nog resten te zien zijn van de tijd dat de Nederlanders hier de macht hadden. Al weer heel lang geleden. Er zijn nog wat huizen te zien in Nederlandse stijl en er is een brug vernoemd naar Maurits van Nassau.
Op de laatste dag zijn we naar een eiland geweest, het eiland van Itamaraca. Hier is nog een oud Nederlands fort te zien. Het was helaas gesloten. Maar het strand was erg mooi. Wij hadden door dit bezoek ook een beetje vakantie en ik heb genoten van de zon, de zee en het strand. En heb ook plaatsen bezocht waar ik nog nooit geweest was al woon ik hier al weer 3 jaar.
En nu is de visite weer weg en gaan de jongens weer naar school en gaan we weer aan het werk,

Groetjes Marcos, Mariska en Hadassa

• 31 Januari 2011 - 14:44

Wilma:

Ha!
    Wat wonen jullie op een mooie plek! `en jullie zien er goed uit! Fijn dat je (blijkbaar) weer op internet kunt. Khoop dat die problemen weer opgelost zijn! ;-)

`groetjes, vanuit een koud Nederland! Liefs Wilma

• 25 Juli 2011 - 00:14