weer in senegal - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Mariska Costa - WaarBenJij.nu weer in senegal - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Mariska Costa - WaarBenJij.nu

weer in senegal

Blijf op de hoogte en volg Mariska

07 Februari 2013 | Senegal, Dakar

3 weken geleden zijn we aangekomen in Senegal. We hebben een hele goede verloftijd gehad in Nederland die is omgevlogen. Het was heel fijn om Sinterklaas en Kerst en Oud en Nieuw weer es in Nederland te vieren, na 7 jaar weg te zijn geweest. En ook voor Hadassa was het leuk om onze nederlandse tradities te leren kennen. Sinterklaas vond ze erg leuk en ze heeft het ook nog steeds over het vuurwerk bij oma’s huis. Dat vond ze wel een beetje eng.

Nu zijn we in een heel andere wereld en het voelt ook een beetje zo alsof ik de wereld uit ben en in een andere wereld leef. We hebben sinds kort wel internet in huis dat helpt om ons verbonden te voelen met de rest van de wereld. We zijn hier aan het wennen en voelen ons thuis. Het wennen is vooral een zoeken naar hoe we hier de dingen gaan doen. Elke morgen gaat Marcos met nog een staflid van de basis met het ezelskarretje water pompen bij de pomp en dan over alle huizen verdelen. De watertonnen worden dan gevuld en daar moeten we het dan de hele dag mee doen. Ik ben op zoek naar de meest effectieve manier van het wassen op de hand van de was van 4 personen. Dat is toch wel tijdrovend. En verder zoeken we onze weg in het leven op een primitievere manier met weinig electriciteit en zonder stromend water. Ook het boodschappen doen is nog een uitdaging omdat we dan eerst een half uur naar de weg moeten lopen en dan een bus pakken en dan terug ook weer een bus en dan een half uur lopen met de boodschappen.

Marcos is sinds deze week met zijn cursus frans begonnen en ik leer met hem mee als hij zijn huiswerk maakt. Voor mij is het iets makkelijker omdat er ergens ver weg wel een basis is gelegd zo’n 20 jaar geleden ofzo ;) Het is wel echt een grote uitdaging om deze cursus te gaan volhouden. De cursus is in Dakar, dat is ongeveer 40 kilometer hier vandaan, niet echt heel ver dus maar met de bus doe je er wel bijna 3 uur over. Marcos gaat hier dan ook om 13.30 uur weg, de cursus begint om 16.30 uur en duurt tot 18.00 uur en dan is hij rond 21.30 uur weer thuis. Gelukkig is het maar twee keer in de week, anders was het echt niet te doen.

Verder gaat het goed met ons. Ik zal kijken of ik wat foto’s kan plaatsen en ik hoop regelmatiger wat op deze site te gaan schrijven….

Groeten, Marcos en Mariska en Hadassa en Ruben

  • 07 Februari 2013 - 22:56

    Didi:

    Hey lieve mensjes!
    Wat goed om wat van jullie te lezen. Ik vind jullie nieuwe huisje wel leuk, vooral met die schatjes van kinderen ervoor :-)
    Wees lief voor elkaar, heb het goed en wees gezegend.
    Liefs Didi

  • 08 Februari 2013 - 12:50

    Cathy:

    Mariska:

    I am very happy that you and Marcos are finally settling in Senegal.I know that you will make a big impact there, as you did in Brazil.I look forward to the pictures!

    With love and blessings,

    Cathy


  • 08 Februari 2013 - 12:58

    Lida:

    Hoi M&M en H&R,
    fijn om te horen dat het goed gaat met jullie. Veel sterkte en succes met alle nieuwe dingen én de was voor vier op de hand! Respect. één voordeel nu, het droogt lekker snel buiten ;)

    liefs en groetjes Lida

  • 08 Februari 2013 - 21:54

    Nancy:

    Ola of moet ik zeggen bonjour lieve M&M!
    Wat leuk om wat te lezen en te zien over jullie nieuwe leven daar. Ik bid dat jullie verbonden zullen blijven, met jezelf, elkaar, de mensen daar en de mensen hier en boven alles met God!
    Liefs van mij.

  • 10 Februari 2013 - 14:08

    Rianne:

    Ha Mariska,

    Fijn om weer wat te lezen over jullie en te zien op de foto's dat het jullie goed gaat. Wat een ontdekkingstocht en wat een nieuw leven weer! Maar sommige dingen zijn vertrouwd gebleven, ik zag voor jullie huis een ikea kinderstoel staan!
    Wat een afstanden ook, gelukkig kan Marcos zijn huiswerk in de bus doen.
    Ik hoop en bid dat jullie ook genieten van het leven daar en dat God jullie zal gebruiken in de contacten met de mensen om jullie heen.

    Liefs Rianne en Marc

  • 21 Februari 2013 - 20:53

    Liesbeth:

    Hoi Mariska en Carlos,

    wat leuk om zo weer even mee te kunnen lezen en leven. Fijn dat eerste weken goed gaan en dat jullie zo langzamerhand de boel leren kennen. Lijkt me spannend hoor, zoiets. Mooi om tussen de regels door te lezen dat jullie vertrouwen op Gods leiding in jullie bijzondere leven!
    Hoop gauw weer wat te lezen!

    Groet uit Zwolle,
    Liesbeth Hovenga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Senegal, Dakar

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 September 2015

Vakantie in Gorom,

15 Juli 2014

Het is weer voorbij...

19 Juni 2014

WK voetbal ver van huis….

12 Januari 2014

Nog meer voetbal...

16 November 2013

Over voetbal en doelpalen
Mariska

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 445
Totaal aantal bezoekers 100658

Voorgaande reizen:

31 December 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: