Back to basic - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Mariska Costa - WaarBenJij.nu Back to basic - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Mariska Costa - WaarBenJij.nu

Back to basic

Blijf op de hoogte en volg Mariska

04 Maart 2013 | Senegal, Dakar

Dat is wel een beetje waar het in ons leven nu om gaat. Heel erg basic. Af en toe waan ik me erg terug in de tijd, als ik voor de zoveelste keer op de hand de was aan het doen ben. Vaak vraag ik me dan af hoe onze oma’s dat vroeger deden zonder wasmachine. En dan bedenk ik dat het hun ook gelukt is dus dan moet het mij ook lukken.

En ander aspect van ons dagelijkse leven is het dagelijkse waterputten door Marcos voor alle huizen hier op de basis. Een heel werk waar hij de hele morgen dan ook mee bezig is. En daarna moet het vuilnis verzameld en verbrand worden. Want er is hier geen vuinisman die langskomt.
En op dit moment is het gas in het land op. Onvoorstelbaar dat het kan maar het is waar. Er is geen gas meer te koop en dat betekend dat de gasflessen niet gevuld kunnen worden en dat we het zonder gas in huis moeten doen. Dat houdt in dat we nu op houtskool het water voor de koffie koken en dat ook het middageten en avondeten op houtskool gekookt worden. Dat wordt gelukkig door de kok gedaan…
En dat we nu het water voor onze douche opwarmen in de zon, dat lukt als de fles de hele dag in de zon staat is het ’s avonds warm genoeg om warm te douchen. Niet onbelangrijk omdat het op dit moment echt niet warm genoeg is hier ’s avonds en ’s morgens om een koude douche aan te kunnen. Helemaal niet voor de kinderen. Maar vandaag schijnt de zon niet dus hoe we het vandaag gaan doen????

Dit zijn kort even wat dingen uit ons dagelijkse leven hier. We zijn hier nu alweer 7 weken en ook hier vliegt de tijd. We zijn druk met frans leren en verder onze weg hier vinden. Maar het gaat goed met ons en we voelen ons thuis.

Groeten Marcos en Mariska

  • 04 Maart 2013 - 16:53

    Anneke:

    wel heel basic ja, suc6

  • 05 Maart 2013 - 10:10

    Lida:

    O o o Maris, kamperen in het kwadraat!Ik denk aan jullie. Jac zag de foto's en vond het wel een mooi strand!
    Heel veel sterkte met alle ontberingen. Ga met God.
    liefs Lida

  • 05 Maart 2013 - 17:34

    Peter En Karin:

    hey Mariska,

    Dat is wel weer even heel anders dan in Nederland he? (en Brazilie) Toch klinkt het verhaal goed en zijn de foto's mooi om naar te kijken. Daar weten de mensen niet beter en dan is het eigenlijk heel gewoon om daar in mee te gaan denk ik.. je kan ook gewoon niet anders!
    Is het gelukt met het aanvragen van jullie visa? Veel sterkte en zegen gewenst en geniet van de dingen die je mee mag maken.

  • 06 Maart 2013 - 12:26

    Klaas:

    Marcos, welkom in het gilde van de afvalverwerkers!
    (jullie kunnen altijd nog een keteltje water boven dat vuurtje hangen)

  • 08 Maart 2013 - 09:46

    Wilma:

    Wow Marcos & Mariska,

    dit is idd wel even heel anders en behoorlijk back to basic! Hoop dat je omstandigheden snel weer wat veranderen, zodat je weer warm water hebt. Je leert waarschijnlijk wel alles te waarderen zo, alle respect voor jullie hoor! Geniet ook van alle nieuwe ervaringen en mooie dingen die om jullie pad komen!Groetjes, wilma

  • 12 Maart 2013 - 20:38

    Brenda:

    Sjonge, respect voor jullie. Lijkt mij niet makkelijk, Wel erg mooi om te lezen. Heel veel succes daar. God is bij jullie!
    Groeten en big hug from big 5 (Gert, Brenda, Arwen. Nore, Ruan)

  • 18 Maart 2013 - 20:52

    Gert Van Den Bos:

    Nou dat is idd wel even terug in de tijd. Ik bedacht dan altijd dat Jezus hetzelfde meemaakte en toch de wereld kon redden. Relativeert enigszins maar het is dus wel even hard werken. Suc6

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Senegal, Dakar

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 September 2015

Vakantie in Gorom,

15 Juli 2014

Het is weer voorbij...

19 Juni 2014

WK voetbal ver van huis….

12 Januari 2014

Nog meer voetbal...

16 November 2013

Over voetbal en doelpalen
Mariska

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1003
Totaal aantal bezoekers 100651

Voorgaande reizen:

31 December 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: